Nivelurile de referință lingvistice sunt A1, A2, B1, B2, C1, C2.

Nivelurile lingvistice reprezintă scala folosită la nivel internațional pentru evaluarea testelor de limbă în vederea obținerii de rezultate omogene și valabile în toată lumea, conforme Cadrului European de Referință pentru Limbi Străine (CEFR) care a fost dezvoltat de Consiliul Europei în parteneriat cu Cambridge English Profile.

Cadrul European Comun de Referinţă pentru Limbi (Common European Framework of Reference for Languages) este un standard internațional pentru definirea competențelor lingvistice. Scopul CEFR este de a folosi un sistem comun de validare a competentelor lingvistice, pentru recunoașterea mutuala a calificativelor de limba, facilitând totodată mobilitatea educationala și migrarea forței de munca. Astfel, un nivel de cunoaștere a limbii A1 înseamnă același lucru in Romania, Germania, Franța sau Anglia. Manualele și examenele de limba sunt construite plecând de la descriptorii de limba folosiți de CEFR. Acesta este utilizat în întreaga lume pentru a descrie competențele lingvistice ale cursanţilor.

Conform CEFR, nivelurile lingvistice de referință sunt notate astfel:

  • B1 Nivel de prag

    Vorbitor independent
    B1 Threshold
  • B2 Nivel avansat

    Vorbitor independent
    B2 Vantage
  • C1 Nivel autonom

    Vorbitor experimentat
    B1 Profficiency
  • C2 Măiestrie

    Vorbitor experimentat
    C2 Mastery

Ce este grila Consiliului Europei – CEFR?

Standardul international Common European Framework of Reference (CEFR), prescurtat adesea Common European Framework (CEF) este un corpus comun de referinta, valabil pentru toate limbile, cu obiective de urmarit si de atins pe fiecare nivel de achizitie a limbii. CEF este rezultatul a ani de studii de cercetare si se bazeaza pe obiective de comunicare clare.

La ce se refera descrierea unui nivel si ce fel de descriptori sunt folositi in grila CEFR?

Cadrul European Comun de Referinta este un document care descrie pe larg • competentele necesare comunicarii (Vorbire, Scriere, Intelegere, Citire) • cunostintele necesare si abilitatile • situatiile si domeniile de comunicare. Descriptorii utilizati se refera la cele patru competente de limba (Vorbire, Scriere, Intelegere, Citire) dar si la situatiile de comunicare in care se pot regasi studentii (pot sa indice adresa, pot sa se prezinte, sa prezinte familia, pot sa sustina o prezentare, sa vorbeasca la telefon, etc).

In cat timp se poate parcurge un nivel?

In functie de ritmul de lucru, de frecventa sedintelor de curs, de abilitatile dumneavoastra de a deprinde limbi straine, de afinitatea pentru o anumita limba straina, un nivel se poate parcurge, in medie, in 80 ore -120 de ore, adica 6 luni sau un an de zile pentru un curs clasic ce se desfasoara de doua ori pe saptamana. Un nivel inseamna doua sau trei module de curs, in functie de varianta aleasa.

Pot sa trec de la un nivel A1 la B1?

De regula, saltul de nivel se face in urma unui test de evaluare sau la incheierea unui modul, dupa ce ati sustinut evaluarea de progres. Se poate intampla sa aveti niveluri diferite pe cele 4 competente, insa de la A1 incepatori nu se face saltul la B1 mediu. Dar, daca, de exemplu, initial ati avut un nivel A2 plus, trecerea la un nivel superior este posibila dupa un modul de 60 de ore sau dupa un curs imersiune sau intensiv. Un rol important revine studiului individual (vezi rubrica noastra de ludo-recomandari: Cum invat mai repede o limba straina)

Aflați mai multe despre CEFR:

Nivelurile de referinta lingvistice A1, A2, B1, B2, C1, C2 sunt descrise atât pe site-ul Europass cât și în pagina noastră de cursuri UniqubeEuropass face o detaliere privind Grila de autoevaluare privind nivelurile de competență din CEFR.

De asemenea, pe site-ul Europass puteți găsi Curriculum Vitae European, Paşaportul European al Competenţelor și alte informații digitale utile legate de nivelurile de competență ale limbilor, așa cum sunt ele prevăzute de Cadrul European Comun de Referinţă pentru Limbi Străine (CEFR).

Urmăriți video-ul alăturat despre CEFR:

Standard dezvoltat de Cambridge: Cadrul European Comun de Referinţă pentru Limbi Străine (CEFR)
Cum se definesc și se măsoară competențele lingvistice?
Receptarea orală a mesajelor;(100%)
Citirea și înțelegerea textelor;(100%)
comunicarea orală;(100%)
comunicarea în scris;(100%)

Sunt evaluate patru competențe lingvistice pentru stabilirea nivelului de referință: (1) Receptarea orală a mesajelor; (2) Citirea și înțelegerea textelor;  (3) Comunicarea orală și (4) Comunicarea în scris. Gramatica și vocabularul sunt componente integrate celor patru competențe.

Fiecare din cele 4 competențe descrie capacitatea practică de a o îndeplini la diferite niveluri şi nu se referă la cunoştinţe teoretice deținute sau la gradul de familiarizare cu limba vorbită.

Cele 4 competențe lingvistice evaluate vizează  transparența în evaluare, cât și coerența în comunicare cu scopul de a crea un sistem corect, logic și uniform de evaluare.

Competențele privind nivelul de referință la limba engleză pot fi evaluate la finalul cursurilor Uniqube prin următoarele examene Cambridge pentru fiecare nivel de referință lingvistică: Examene pentru educație – atestare de nivel, IELTS – pentru școală, muncă și emigrare, BULATS – pentru recrutare și evaluare de personal, Bussines – în scopuri generale și de afaceri și Linguaskill – pentru corporații și instituții academice. În vederea înscrierii la cursuri, dacă nu știți ce nivel vi se potrivește, veți putea susține un test orientativ în urma unei programări.

Uniqube:

Suntem dedicați formării unor buni comunicatori în limba engleză, competenți, de caracter, cu o preocupare permanentă pentru dezvoltare și un înalt grad de excelență profesională.

Gabriela Laslău

Profesor